سوییپر چیست

سوییپر چیست؟ + کاربرد و عملکرد آن چگونه است؟

سوییپر چیست و چه کاربردی دارد؟ این سوال از جمله پرسش های متداولی به حساب می‌آید که علاقه مندان به صنعت نظافت محیط طی بازه های زمانی مختلف با آن مواجه می‌شوند. دستگاه های سوییپر یا ماشین های Sweeper، ابزار های کاربردی به حساب می آیند که برای تمیز کردن محیط های داخلی و خارجی خانه مورد استفاده قرار می‌گیرند.

این محصولات به گونه ای طراحی شده اند تا خاک و همه آلودگی های محیطی موجود را به صورت کامل رفع نمایند. در حال حاضر مدل های زیادی از انواع دستگاه Sweeper در بازار موجود می‌باشد. کاربرانی که به دنبال خرید دستگاه سوییپر هستند، همواره باید یک سری نکات ویژه را به خاطر بسپارند. این نکات نه تنها روی پروسه خرید این کالا موثر اند، بلکه بازدهی آن در طولانی مدت را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهند. امروز ما قصد داریم تا چیستی دستگاه های خاصی همچون Sweeper و نکات مهم برای استفاده از مدل های این ابزار را زیر ذره بین ببریم.

 

سوییپر چیست؟

بیایید کارمان را با پاسخ به یک سوال مهم شروع کنیم: سوییپر چیست و چه کاربردی دارد؟ شاید در نگاه اول این سوال خیلی ساده به نظر برسد ولی در واقعیت اصلا راحت و ساده نیست! Sweeper به ابزاری کاربردی گفته می‌شود که به افراد اجازه می‌دهد تا نسبت به تمیز کردن سطح زمین اقدام نمایند ولی کاربردش با دستگاه های اسکرابر کمی متفاوت است. به صورت کلی، Sweeper به دستگاهی مکانیکی و خاص گفته می‌شود که از چندین برس مختلف برای حذف گرد و خاک اضافی در محیط مورد استفاده قرار می‌گیرد.

از جمله آلودگی هایی که می‌توان آنها را با استفاده از دستگاه سوییپر حذف نمود، باید به مواردی همچون سنگ های کوچک، برگ ها، آلودگی های زیر سطحی و غیره اشاره کرد. این کالای با کیفیت معمولا در ورزشگاه ها و شرایط خاص مورد استفاده قرار گرفته و استفاده از آن در پروژه های عادی یا خانگی خیلی متداول نیست. به خاطر داشته باشید که در حال حاضر مدل های زیادی از دسته بندی های مختلف این دستگاه در بازار موجود می‌باشد. هر کدام از آنهآ، یک سری توان عملکردی خاص را از خود به نمایش می‌گذارند.

 

انواع سویپر

 

انواع سویپر

 

شرکت های تولید کننده انواع دستگاه سوییپر را با استفاده از تکنولوژی های مختلفی تولید می‌نمایند. منبع تامین انرژی این کالا مهم ترین عاملی به حساب می آید که به دسته بندی آن در زیر شاخه های مختلف کمک می‌کند. به خاطر داشته باشید که بر این اساس، شرکت های تولید کننده این محصول کاربردی و پر اهمیت را در مدل ها و زیر شاخه های خاصی همچون برقی، بنزینی و دیزلی تقسیم می‌نمایند.

در اکثر موارد افراد به استفاده از سوییپر های برقی علاقه زیادی نشان می‌دهند. این محصولات نه تنها سر و صدای اضافی ندارند، بلکه بدون آلوده کردن هوا هم نسبت به تمیز کردن محیط اقدام می‌کنند. همین مسئله هم باعث شده تا استفاده از آنها متداول تر از سایر موارد باشد.

البته که هزینه های مورد نیاز شما برای خرید دستگاه های برقی، نسبتا بالا تر از کالا های بنزینی و دیزلی است. از همین رو، اگر شما هم به دنبال خرید مدل های مختلف دستگاه Sweeper به صورت تضمینی هستید، لزوما باید مقداری وقت با ارزش خود را صرف بررسی نیاز ها و بودجه تان نمایید. خرید بر اساس بودجه همواره بازدهی مطلوبی را در اختیار شما خواهد گذاشت.

 

مقایسه سوییپر و اسکرابر

خیلی از افراد تفاوت های موجود میان سوییپر و اسکرابر را نمی‌دانند. همین مسئله هم منجر به اشتباه در نیازسنجی و عدم خرید اسکرابر و یا بالعکس عدم خرید درست سویپر خواهد شد. به صورت کلی، تفاوت های موجود میان این دو دستگاه پر اهمیت را می‌توان از چندین دیدگاه مختلف بررسی نمود. نحوه عملکرد، تجهیزات مورد نیاز، میزان بازدهی و قیمت نهایی از جمله مهم ترین نقاط تفاوت این محصولات به حساب می آیند. دستگاه های Sweeper معمولا از یک جارو ساده برای حذف گرد و خاک اضافی استفاده می‌کنند. این در حالی است که دستگاه های اسکرابر از برس ها و تجهیزات ویژه برای تمیز کردن سطح به صورت کامل بهره مند هستند.

میزان بازدهی دستگاه های اسکرابر خیلی بیشتر از سوییپر های موجود در بازار است. زمانی که در پروژه شما مقدار زیادی آلودگی و خاک وجود دارد، می‌توانید از Sweeper استفاده نمایید. در موقعیت هایی که زمین کثیف و روغنی است، اسکرابر ها گزینه پر بازده تری به حساب می آیند. در این شرایط، اسکرابر به راحتی سطح زمین را از وجود هرگونه آلودگی به صورت کامل پاک می‌کند. پ

س هنگام خرید این دو دستگاه، شما باید به نیاز های خود توجه داشته باشید ولی به صورت عمومی، بازدهی و قدرت عملکردی اسکرابر های موجود در بازار خیلی بیشتر است. بهینه بودن قیمت این محصولات باعث شده تا خیلی از افراد نسبت به استفاده از مدل های مختلف آن علاقه زیادی نشان دهند.

 

نحوه کارکرد دستگاه های سوییپر

 

کارکرد دستگاه های سوییپر

 

دستگاه سوییپر از چندین قسمت مختلف تشکیل شده است. قطعا هر کدام از این قسمت ها، یک وظیفه خاص را بر عهده دارند. برس مرکزی، سیستم هدایت، صندلی مدیریت، سیستم ساکشن، فیلتر و شیکر از جمله مهم ترین اجزای این دستگاه به حساب می آیند.

زمانی که شما دستگاه سوییپر را روشن می‌کنید، برس های بغلی موجود در آن آلودگی و خاک را به سمت مرکز دستگاه هدایت می‌نمایند. سپس برس مرکزی و سیستم ساکشن وارد چرخه می‌شوند؛ این دو قطعه با همکاری یکدیگر می‌توانند آلودگی های موجود و گرد و خاک محیط را به سمت داخل دستگاه هدایت نمایند.

گرد و خاک ها در این شرایط وارد سیستم فیلتر شده و هوای تمیز و پاکیزه را روانه محیط می‌نماید. به خاطر داشته باشید که آلودگی های نسبتا کوچک همچون سنگ و برگ ها نیز به درون این دستگاه هدایت شده و در محفظه های مخصوص قرار می‌گیرند. به خاطر داشته باشید که مدل های مختلف این دستگاه لزوما برای فعالیت به اپراتور های انسانی نیاز ندارند! برخی از آنها به صورت اتوماتیک و با کمک هوش مصنوعی نسبت به آنالیز محیط و تمیز کردن آن اقدام می‌نمایند. البته که قیمت مدل های اتوماتیک بالا تر است.

 

 

نتیجه گیری

همانطور که در این صفحه مشاهده کردید، دستگاه سوییپر یک ابزار کاربردی و فوق العاده به حساب می آید که برای تمیز کردن محیط مورد استفاده قرار می‌گیرد. در حال حاضر مدل های زیادی از انواع این دستگاه در بازار موجود بوده و شما همواره باید بر اساس نیاز های خود نسبت به خرید بهترین ها اقدام نمایید. لازم به ذکر است که شرکت های فعال در زمینه تولید مدل های مختلف دستگاه Sweeper می‌توانند تکنولوژی ها و معماری های متنوعی را برای طراحی این کالا مورد استفاده قرار دهند.

اگر کیفیت و دقت این دستگاه برای شما اهمیت زیادی دارد، لزوما باید مقداری زمان با ارزش خود را صرف یافتن بهترین کالا های تولید شده توسط مطرح ترین برند های بین المللی نمایید. با این کار، شما هم می‌توانید هزینه های مورد نیاز خود برای تهیه این کالا را کاهش دهید و هم به بازدهی مطلوبی در این پروسه برسید. در ضمن، مدل های مختلف دستگاه اسکرابر معمولا جایگزین سویپر می‌شوند. پس اگر بازدهی، دقت و سرعت عملکرد برای شما اهمیت زیادی دارد، می‌توانید به سراغ اسکرابر های با کیفیت موجود در بازار های داخلی ایران هم بروید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *