نظافت مراکز تجاری

نظافت مراکز خرید


نظافت مراکز تجاری و مجتمع های خرید

مجتمع های تجاری بخشهای مختلفی مانند : راهرو و راه پله ها، مغازه ها ، پارکینگ، تاسیسات، آسانسور، سرویس بهداشتی، نما و …  دارند و به دلیل حجم بالای رفت و آمدی که در آن صورت می گیرد، می توانند محل تجمع و پخش آلودگی باشند. انواع گرد و غبار، لکه، زباله های بزرگ و  کوچک قرار گرفته بر روی زمین می توانند جلوه بسیار نامناسبی را برای محیط های فروشگاهی ایجاد کنند. یک راه پیشنهادی برای حفظ نظافت با سرعت بالا  در این محیط ها ، استفاده از دستگاه های نظافت صنعتی نظیر زمین شوی صنعتی و جاروبرقی صنعتی می باشد.

اهمیت نظافت پاساژ:

  1. حفظ تمیزی:

تمامی مکان های عمومی و پر تردد نیاز به نظافت و پاکسازی مکرر دارند. در غیر این صورت می توانند سلامت افراد حاضر در محیط را به خطر بیندازند و عاملی برای انتشار بیماری ها باشند.

  1. زیبایی پاساژ

برای طراحی فضای داخلی و خارجی یک مرکز تجاری هزینه های بسیار زیادی صرف می شود. زیباترین نماهای ساختمانی و بهترین دکوراسیون داخلی در صورتی که تمیز و پاکیزه نگهداری نشوند هیچ جذابیتی نخواهند داشت. نظافت مکانیزه پاساژ در حفظ زیبایی های بنا تاثیر گذار است.

  1. تاثیر در جذب مشتری

یک پاساژ تجاری نورپردازی می شود. از تزئینات و اکسسوری های زیبا برای جلوه هر چه بهتر فضا و به نمایش گذاشتن محصولات ارائه شده استفاده می شود. در نهایت اگر محیط پاکیزه نگهداری نشود، تمامی این هزینه ها بی تاثیر خواهد بود. هیچ یک از ما مایل به خرید از یک مجتمع تجاری غیر بهداشتی نخواهیم بود.

  1. رعایت بهداشت

پله برقی ها، کف سالن و تمامی بخش های پاساژ در معرض آلودگی های محیطی هستند. لازم است به جهت رعایت قوانین بهداشتی و حفظ سلامت افراد، نظافت مکانیزه پاساژ را در دستور کار قرار گیرد.

کاربرد دستگاه های نظافت صنعتی در مراکز خرید:

نظافت مجتمع های تجاری با شیوه های سنتی سخت و زمان گیر است و نکته مهمی که در نظافت این مجتمع ها باید به آن توجه کرد این است که این مکان ها عموما شلوغ بوده و در طول روز به راحتی امکان نظافت وجود ندارد. بنابراین باید از روشی استفاده شود که همزمان با حضور مردم بدون ایجاد مشکل بتوان فرآیند نظافت را پیش برد.

با استفاده از دستگاه های نظافت صنعتی می توان با رعایت نمودن تمام نکات بهداشتی و ایمنی در حضور مراجعین عملیات نظافتی را انجام داد.

نظافت هر بخش از مجتمع تجاری با توجه به شرایط موجود نیازمند دستگاه ها  و مواد تمیزکننده خاصی است تا در کوتاهترین زمان و با بهترین کیفیت فرآیند نظافت صورت گیرد.

از ویژگی های دستگاه های نظافتی میتوان به صرفه جویی در زمان و نظافت آسانتر اشاره کرد. همچنین استفاده از دستگاه های نظافت صنعتی برای مجتمع های تجاری مزایای زیادی از جمله کاهش مصرف آب و مواد شوینده، سرعت بالای نظافت و صرفه جویی در زمان و کاهش انرژی مصرفی و نیرو را به همراه دارد.

درنظافت با دستگاه های نظافت صنعتی اغلب نیازی به استفاده از مواد شوینده نیست بنابراین هزینه این آیتم  نیز تا حد زیادی کاهش می یابد. همچنین برای جلوگیری از ایجاد خط و خش و تغییر رنگ سطح کف دستگاه، پولیشر به کار برده می‌شود.

نظافت پاساژها و مرکز خرید

برای مجتمع های تجاری می توان برنامه نظافتی دقیق و دوره ای داشت تا از تجمع آلودگی وسختی نظافت اولیه کاست.

استفاده از دستگاه های نظافت صنعتی این امکان را به ما می دهد تا بتوان همراه با نظافت، محیط را ضدعفونی هم کرد.

در نظافت و شستشو با دستگاه اسکرابر و واترجت حجم مصرفی آب میزان مشخصی بوده و نظافت توسط دستگاه به بهترین شکل ممکن صورت می گیرد.

استفاده از دستگاه اسکرابر برای نظافت کف این امکان را می دهد تا همزمان با حضور مراجعین شستشوی کف بدون باقی ماندن آب و سر شدن زمین صورت گیرد. استفاده از دستگاه واترجت نیز امکان شستشو سریع سرویس های بهداشتی، پارکینگ و.. را فراهم می کند و از دستگاه جاروبرقی صنعتی می توان برای نظافت  فضاهایی مانند مغازه ها و نمازخانه استفاده نمود.

 

مزایای استفاده از تجهیزات مکانیزه برای نظافت پاساژ

  • نظافت سریع

تصور کنید یک مجموعه وسیع و طبقاتی از پارکینگ تا طبقه آخر به واسطه تجهیزات دستی نظافت شود! چنین چیزی غیر ممکن است. اگر هم این طور باشد، باید تعداد زیادی نیروی نظافتی را استخدام کنید. برای ساعات زیادی کار را تعطیل کنید و زمان زیادی را برای انجام این فرایند اختصاص دهید. نظافت مکانیزه پاساژ در کمترین زمان ممکن صورت می گیرد.

  • نظافت با کیفیت و بدون نقص

تاثیر و عملکرد نظافت با تجهیزات دستی بسیار پایین است و همیشه ردی به جای می گذارند. این اتفاق ناخوشایند است؛ به طوری که انگار هیچ چیز مثل روز اولش نمی شود. وقتی از تجهیزات مکانیزه استفاده کنید، هیچ ردی از آلودگی به جای نخواهد ماند.

  • امکان نظافت در حین تردد افراد

زمانی که از تجهیزات نظافتی دستی استفاده می کنید، مجبور هستید برای ساعات بسیار زیادی واحد های تجاری را تعطیل کنید. چرا که فرایند جارو کشی گرد و غبار را در محیط پخش می کند و شتشوی کف نیز رد آب به جای می گذارد. با استفاده از این تجهیزات کار شما آسان تر است.

  • کاهش مصرف آب

علاوه بر مزایای ذکر شده، با استفاده از تجهیزات نظافت مکانیزه در مصرف آب هم صرفه جویی می کنید. این تجهیزات دوست و حامی محیط زیست هستند و با استفاده از کمترین میزان مواد شوینده و آب، محیط مورد نظر شما را تمیز خواهند کرد.

 

  • کاهش هزینه های نیروی خدماتی

با این تجهیزات نظافت صنعتی می توانید میزان نیرو های استخدامی را به حداقل تعداد کاهش دهید. در همان زمان محدود، با استفاده از چند نیروی آموزش دیده و تجهیزات کارآمد مکانیزه فرایند پاکسازی پاساژ به انجام می رسد.

کفشوی

تجهیزات لازم برای نظافت مکانیزه پاساژ:

شما به کفشوی صنعتی برای شستشوی کف پاساژ، واترجت برای شستن محوطه بیرونی، نما و سرویس ها و در نهایت جاروبرقی برای نظافت محیط احتیاج خواهید داشت. هر یک از این ابزارها کارایی منحصر به فردی دارند. کفشوی یا اسکرابر ها به منظور شستشوی زمین، واترجت آب پرفشار برای شستشوی محیط بیرونی مانند نما، ورودی و پارکینگ ها و در آخر جاروبرقی برای پاکسازی تمامی گرد و غبار موجود در پاساژ بکارمی رود.

دستگاه های نظافتی مورد نیاز برای مراکز تجاری:

  1. اسکرابر

  2. جاروبرقی صنعتی

راهنمای خرید کفشوی مکانیزه پاساژ:

تناسب داشتن کارایی دستگاه با وسعت محیط حائز اهیمت است. در واقع قدرت و کارایی آن در کنار ابعادی که دارد باید براساس وسعت محیط تعیین شود.اگر لازم است از یک دستگاه برای نظافت طبقات مختلف استفاده شود متناسب بودن سایز کابین و درب آسانسور با ابعاد دستگاه نیز برای انتقال آن به طبقات مختلف مهم است. امکان حرکت بدون مشکل دستگاه در محیط و جلوگیری از برخورد با موانع هم یکی از ویژگی های است که باید در نظر گرفته شود.

جمع بندی :

برای خرید اسکرابر  و یا هر نوع تجهیزات نظافت مکانیزه در مراکز تجاری ، انتخاب خود را از برندهای معتبر انجام دهید و از ارائه خدمات بعد از فروش مناسب توسط عرضه کننده محصول مطمئن شوید. محصولات کیفی و استاندارد با قطعات با کیفیت مونتاژ شده اند. خرید دستگاه کف شوی سالن برای بخش های کوچک می تواند اقدام هوشمندانه ای باشد. کفشوی سرنشین دار برای پاساژ های وسیع گزینه بهتری خواهد بود. از مزایای استفاده از تجهیزات مکانیزه برای نظافت پاساژ می توان به نظافت سریع، نظافت با کیفیت و بدون نقص، امکان نظافت در حین تردد افراد، کاهش مصرف آب، کاهش هزینه های نیروی خدماتی اشاره کرد. و تجهیزات لازم برای نظافت مکانیزه پاساژ، کفشوی برای شستشوی کف پاساژ، واترجت برای شستن محوطه بیرونی، نما و سرویس ها و جاروبرقی برای نظافت محیط است.

شرکت پمپ و کمپرسور درسا تهران

برای دریافت اطلاعات بیشتر و خرید محصولات میتوانید از طریق شبکه های اجتماعی و یا شماره تماس های 09127038987 ، 02166510409 در ارتباط باشید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *