بیمارستان ها و مراکز درمانی 2

نظافت بیمارستان ها و مراکز درمانی

شواهد واضحی وجود دارد  مبنی بر اینکه آلوده ترین سطوح محیطی در بیمارستان ها، سطوح نزدیک به بیمار هستند. اگر بیمار جدید در اتاقی که قبلاً  یک بیمار آلوده در آن حضور داشته بستری شود، خطر عفونت متقاطع بالاتر خواهد بود. بنابراین بیماری های مرتبط با مراقبت های بهداشتی یک نگرانی عمده هستند که در صورت انجام نظافت محیطی مستمر، می‌توان از آنها پیشگیری کرد.

بیمارستان ها برای ایمن نگه داشتن محیط هایشان برای بیماران به گند زدایی و روش های ضدعفونی موثر نیاز دارند.  بر اساس گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC)، در واقع،  از هر 31 بیمار بیمارستانی، 1 نفر هر روز با یک عفونت مرتبط با مراقبت های بهداشتی مواجه می‌شود. برای کمک به حذف چنین خطرات بهداشتی، نظافت  باید سختگیرانه و با بالاترین استانداردها اجرا شود. خط‌ مشی‌ها و رویه‌های بکارگرفته شده برای نظافت بیمارستان‌ها، از تجهیزات و محصولات تمیزکننده مناسب گرفته تا دستورالعمل‌هایی برای به حداقل رساندن آلودگی هوا، به منظور محافظت از همه افراد حاضر در برابر بیماری‌ها مهم هستند.

ذرات ریز بیماری زا و همچنین میکروارگانیسم هایی که سبب ایجاد بسیاری از بیماری ها می‌شوند در سطوح‌های مختلف وجود دارند. منظور از این جمله سطوح خانه نیست. محل کار، عابر بانک‌ها، پول‌هایی که در جامعه رد و بدل می‌شوند، مراکز عمومی مختلف و به ویژه بیمارستان‌ها سطوح‌های آلوده متنوعی دارند. در بیمارستان‌ها افراد آلوده به بیماری‌های مختلف و ویروس‌های متنوع وجود دارند. به همین منظور نظافت در بیمارستان ها برای رفع آلودگی های بی شمار یکی از مهم ترین مواردی است که در بیمارستان‌ها باید رعایت شود. استفاده از وسایل نظافت بیمارستان مخصوص و همچنین داشتن دستورالعمل نظافت بیمارستان به بهترین شکل ممکن می‌تواند در تسریع این روند کمک کنند. در نتیجه احتمال مشکلات ایجاد شده را نیز کاهش دهند.

در این متن سعی داریم به نحوه صحیح نظافت بیمارستانها و دستورالعمل نظافت مخصوص بیمارستان صحیح بپردازیم. همچنین در خصوص چک لیست نظافت و وسایلی که به نظافت هرچه بیشتر این مناطق کمک می‌کنند اشاره خواهیم کرد.

دستورالعمل نظافت بیمارستان

دستورالعمل نظافت بیمارستان تا حدود زیادی به نحوه تمیزکاری و تعداد دفعات تمیز نمودن سطوح مختلف در بیمارستان اشراف خواهند داشت. اگر به بیمارستان سر می‌زنید و یا در این محیط کار می‌کنید خوب می‌دانید که بیماران و افرادی که در بیمارستان تردد می‌کنند بیشتر از افراد دیگر در معرض بیماری‌های مختلف قرار می‌گیرند. بخش نظافت باید سعی داشته باشند تا با ارائه یک دستورالعمل صحیح و تعداد دفعات افزایش یافته تمیزکاری در ماه، هفته و روز میزان آلودگی را کنترل کنند، تا میزان بسیار زیادی از ایجاد آلودگی در محیط‌های بیمارستانی بکاهند.

در حالت کلی در دستورالعمل اصلی، ما می‌توانیم چهار نوع نظافت را مشاهده کنیم. نظافت روزانه بیمارستان، نظافت هفتگی، نظافت ماهانه و نظافت مخصوص سطوح بسیار آلوده. نظافت‌های روزانه شامل طی کشیدن، جارو کشیدن، تخلیه سطل‌های زباله معمولی و تمیز بودن سطوح مختلف با مواد ضدعفونی کننده و شوینده می‌‌شوند. در نظافت‌های هفتگی تجهیزات مختلف علاوه بر نظافت روزانه تمیز خواهند شد. برای مثال تمیز نمودن تخت‌ها، پرده‌ها، پاکسازی عمقی سطوح مختلف و همچنین تمیز نمودن سرویس‌های بهداشتی و غیره نیز در کنار نظافت هفتگی به عنوان نظافت روزانه انجام می‌پذیرد. نظافت‌های ماهانه نیز دارای اهمیت بیشماری هستند. در این نظافت هر ماه افراد موظف هستند برای تمیز نمودن کانال کولرها، دریچه‌های مختلف تهویه هوا و همچنین برای نظافت قسمت تهویه مطبوع هوای داخلی اقدام می‌کنند.

چرا نظافت بیمارستان ها اهمیت دارد؟

تمیز نگه داشتن بیمارستان ها با رعایت بهداشت محیط برای کاهش عفونت بیماران و آلودگی متقابل از اهمیت بالایی برخوردار است. برای دستیابی به چنین استانداردهایی، مناطق پرتردد در بیمارستان‌ها مانند راهروها، اتاق‌های انتظار، حمام‌ها و سالن‌های عمل باید چند نوبت روزانه تمیز شوند. بخش‌های دیگری مانند اتاق‌های بیماران، حمام‌ و قسمت‌های کارکنان نیز وجود دارد که به تمیز کردن منظم اما کمی کمتر نیاز دارند.

با توجه به اندازه فیزیکی اکثر بیمارستان ها، حفظ بهداشت کامل کاری بزرگ است که نیاز به نظافت شبانه روزی دارد.

شرکت درسا تهران با درک نیاز مراکز درمانی، بیش از 15 سال است محصولات مناسب فضای بیمارستانی ارائه میدهد که  جزء سیستم‌های نظافتی سریع، مؤثر و آسان برای بیمارستان‌ها است.

چک لیست نظافت بیمارستان

چک لیست‌های موجود در نظافت بیمارستان‌ هم به افراد کمک می‌کنند. با داشتن برنامه‌ای منظم احتمال ایجاد بیماری‌های مختلف را می¬توان کاهش داد. نه تنها وجود چک لیست بلکه موارد مختلف دیگری مانند استفاده از وسایل مختلف مخصوص نظافت مانند اسکرابرها و دستگاه‌های مختلف دیگر می‌توانند تاثیر بسزایی در نحوه تمیز کاری داشته باشند. شما می‌توانیم بر اساس آنها برای تمیز نمودن انواع بیمارستان‌ها و قسمت‌های متنوع آنها اقدام کنیم. موارد زیر جدول چک لیست نمونه یک بیمارستان است:

نحوه نظافتموارد قابل نظافت
نظافت‌های روزانه
  • نظافت و همچنین جارو زدن سطوح کف و سطوحی که بیماران با آن بیشتر در تماس هستند.
  • گردگیری کردن سطوح مختلفی که بیماران با آن در تماس اند و همچنین ضدعفونی نمودن کلیدها، دکمه‌ها، دستگیره‌های در و قسمت‌هایی که بیماران به آنها دست می‌زنند.
  • تخلیه به موقع سطح‌های مختلف زباله در هر اتاق. تعویض ملحفه‌های خونی و یا ملحفه‌های آلوده و همچنین شستشوی مداوم حوله‌ها.
  • ضدعفونی و تمیز نمودن قسمت‌های مختلف آشپزخانه موجود در بیمارستان‌ها که مخصوص بیماران و همراهان هستند.
نظافت‌های هفتگی
  • نظافت قسمت‌های مختلف و سطوح متنوعی که در آشپزخانه‌ها و در اتاق‌ها وجود دارند.
  • نظافت سرویس‌های بهداشتی و حمام‌ها.
  • نظافت کامل قسمت‌های مختلف یخچال.
  • نظافت پرده‌ها، پنجره‌ها و همچنین نظافت مبلمان استراحت همراه بیماران که در هر اتاق بر اساس تعداد تخت‌ها تعریف شده‌اند.
  • پر نمودن محل ذخیره سازی مواد ضدعفونی کننده مخصوص استفاده بیماران و همراهان آنها.
  • تمیز نمودن و پاکسازی کردن مناطق مختلف بیمارستان مانند ایستگاه پرستاری، اتاق‌ دارو و قسمت‌های مختلفی که ممکن است بیماران با آن در تماس باشند.
نظافت‌های ماهانه
  • تمیز نمودن و ضدعفونی کردن سطوح تهویه مطبوع هوای مخصوص هر اتاق.
  • پاکسازی و تمیز نمودن چراغ‌های موجود در اتاق‌ها.
  • تمیز نمودن کفپوش‌های قسمت‌های مختلف بیمارستان.
  • تمیز نمودن دیوارها.
  • پاکسازی و تمیز نمودن دریچه‌های مختلف تهویه هوا، دریچه‌های کولر و دریچه‌های مختلف دیگر.

نکته اول: در نظر داشته باشید که برای تمیز نمودن ماهانه نه تنها این موارد عنوان شده بلکه باید تمیزکاری‌های روزانه که شامل تمیز نمودن کف و موارد مختلف و ضدعفونی کردن آنها نیز می‌باشند، اقدام نمایید.

نکته دوم: استفاده از بهترین مواد ضدعفونی کننده و شوینده و همچنین استفاده از بهترین وسایل مانند اسکرابر های دستی و همچنین ماشین‌های جاروبرقی اتوماتیک می‌تواند به شما در تمیزی هرچه بیشتر کف و قسمت‌های مختلف یک بیمارستان کمک کنند.

نکته سوم: بهتر است در زمان استفاده از مواد ضدعفونی کننده و شوینده مختلف از وسایل ایمنی مانند عینک‌های مخصوص، دستکش‌ها و همچنین روپوش‌های مختلف استفاده نمایید. شما که تمیز کننده سطوح مختلف هستید ممکن است در معرض عوامل بیماری‌زا متنوعی قرار بگیرید. برای آنکه بتوانید از ایجاد بیماری‌های مختلف که توسط میکرورگانیسم‌های متنوع موجود در سطوح بیمارستان برای شما ایجاد می‌شوند، جلوگیری نمایید باید از دستکش، عینک مخصوص، ماسک و حتی روپوش‌های خاصی استفاده نمایید.

محصولات نظافتی ما معمولاً در بیمارستان ها برای موارد زیر استفاده می شوند:

  • تمیز کردن سریع مناطق پرتردد مانند راهروها
  • تمیز کردن فضاهای اداری و بستری
  • تمیزکردن مناطقی که دسترسی به آن آسان نیست مانند زیر تخت های بیماران

نظافت بهداشتی کف بیمارستان ها و سایر مناطق پزشکی چیزی بیش از نظافت است و برای کنترل عفونت به منظور محافظت از بیماران و کارکنان امری ضروری است. محیط تمیز و بهداشتی همچنین باعث ایجاد اعتماد و اطمینان در بین بیماران، مراجعه کنندگان و کارکنان می شود که به روند بهبودی و همچنین در کارهای روزانه کمک می کند . به همین دلیل است که مراکز درمانی به تجهیزات نظافتی خاصی نیاز دارد که به طور خاص با در نظر گرفتن شرایط بیمارستان ها و مراقبت های بهداشتی طراحی شده باشد.

موارد مهم در نظافت مراکز درمانی

بیمارستان ها و مراکز مراقبت های بهداشتی نه تنها به منظور رعایت استانداردهای پزشکی دقیق، بلکه برای ارائه مراقبت های سالم و راحت برای بیماران، نیاز به حفظ سطح بالایی از نظافت دارند.

یکی از حیاتی ترین الزامات در مراقبت های بهداشتی و نظافت بیمارستان، الزامات بهداشتی و ایمنی است. از آنجایی که کارکنان، بیماران و مراجعه کنندگان مرتباً در طبقات بیمارستان‌ها تردد دارند، تجهیزات نظافت صنعتی بیمارستان‌ها باید اطمینان حاصل کنند که هیچ سطحی پس از تمیز کردن خیس باقی نمی ماند و از خطرات احتمالی لغزش جلوگیری می‌کند.

علاوه بر کف‌های خشک، بیمارستان‌ها همچنین ممکن است به استریل کردن سطوح طبق استانداردهای مراقبت‌های بهداشتی نیاز داشته باشند. این کار به تجهیزات کف شوی صنعتی نیاز دارد . اسکرابرها به مقدار کمتر مواد شیمیایی برای دستیابی به نظافت  بیمارستان نیاز دارند و ضمن صرفه جویی در هزینه به محیط زیست نیز کمک می کنند.

چالش دیگر در صنعت مراقبت های بهداشتی، طیف متنوعی از سطوح موجود در بسیاری از بیمارستان ها است. برخی از بخش‌ها و فضاها ممکن است از نظر جنس سطوح متفاوت باشند، مانند کاشی‌، سنگ ، سرامیک و سطوح پوشش‌داده‌شده، که تمیز کردن را به یک کار سخت تبدیل می‌کند.

 تجهیزات نظافتی صنعتی باید بتوانند با سطوح مختلف سازگار شوند و از یکی به دیگری بدون توقف برای تنظیم دستی حرکت کنند. اسکرابرهای کف همچنین باید بتوانند به طور موثر کفپوش ها را تمیز و ضدعفونی کنند تا از سلامت و ایمنی بیماران و کارکنان اطمینان حاصل کنند.

در مراکز درمانی، بیمارستان ها و خانه های مراقبت ، بیماران  نیاز دارند تا بتوانند در آرامش استراحت کنند، به این معنی که نظافت نیز باید تا حد امکان بی صدا باشد. محیط های حساس به نویز به دستگاه های کف شوی صنعتی نیاز دارند که تمیزکاری موثر و کارآمد را با کمترین اختلال ارائه دهند. آنها باید به سرعت کار نظافت را انجام دهند و لبه ها و گوشه ها را نیز پوشش دهند تا بدون انجام فرآیند ثانویه، تمیزی کامل را ارائه نمایند.

استفاده از اسکرابر سرنشین دار در نظافت بیمارستان ها

ماشین آلات طراحی شده برای فضاهای بیمارستانی

برخلاف محیط های صنعتی، بیمارستان ها و مراکز بهداشتی و درمانی نه تنها باید عاری از خاک و زباله باشند، بلکه باید عاری از میکروب ها و آلاینده ها نیز باشند. این بدان معناست که یک دستگاه شستشوی بیمارستان باید خاک و گرد و غبار را جمع کند و کف را در یک مرحله ضدعفونی کند. در بیمارستان ها راهروها ها بخش بسیار مهم هستند و اطمینان از ضدعفونی شدن کف به حفظ سلامت بیماران و کارکنان کمک می کند. علاوه بر این استفاده از دستگاه های نظافت صنعتی مناسب و مکانیزه در عملکرد واحدهای بهداشت محیط نیز تاثیر گذار خواهد بود.

شرکت درسا تهران مجموعه ای از تجهیزات نظافت صنعتی را برای کلینیک ها ارائه می دهد، اما ممکن است مطمئن نباشید که کدام یک برای مرکز شما مناسب است. برای کمک به محدود کردن جستجوی خود، می توانید با مشاوران ما در شرکت تماس بگیرید تا بر اساس نیاز شما بهترین راهنمایی و نیازسنجی را انجام دهند.

جهت اطمینان بیشتر، سرویس انجام تست رایگان در محل مشتری نیز جزء خدماتی است که شرکت درسا تهران به مشتریان خود ارائه می نماید.

 

نحوه نظافت بیمارستان (تجهیزات دستی و مکانیزه)

مردم به بیمارستان ها به عنوان بهترین مکان برای بهبودی از بیماری یا جراحات اعتماد دارند. برای حفظ این اعتماد و جلوگیری از گسترش عفونت ها یا بیماری ها، واحد ویژه ای در بیمارستان مسئولیت تمیز نگه داشتن و ضد عفونی تقریباً تمام سطوح داخل بیمارستان را برعهده دارد.انجام این کار به طور سنتی،بسیار طاقت فرسا بوده که علاوه بر استفاده از مواد شوینده و ضد عفونی کننده، به زمان و تلاش زیادی نیاز دارد. ظهور دستگاه های نظافتی ، عملیات تمیز کردن در محیط‌های بیمارستانی و درمانی را ساده کرده است.

ویژگی دستگاه های ما:

  • دستگاه های بی صدا

ایده آل برای استفاده در محیط های حساس به سر و صدا و نظافت در ساعات کاری.

  • مکش فوق العاده

تمیز کردن سریع و موثر : سیستم مکش قدرتمند کف‌های بدون رد آلودگی  و دسترسی فوری را تضمین می‌کند.

  • همیشه آماده بکار

با خدمات پس از فروش ما، ماشین آلات شما همیشه آماده به کار خواهد بود. این دستگاه ها برای زیر میز ، تخت و سایر مواردی که دامنه حرکتی محدود دارند قابل استفاده است.

  • طراحی ارگونومیک

هنگام طراحی ماشین‌های نظافتی، ما به ارگونومی توجه ویژه‌ای داریم.

 این موضوع برای کار آسان با دستگاه های کوچک  و  پیاده و سوار شدن های سریع و وضعیت نشستن در دستگاه های راننده دار لحاظ شده است .

 

نظافت بیمارستان ها و مراکز درمانی

نکات مهم در خرید دستگاه های نظافتی مناسب برای بیمارستان ها

در زمان خرید دستگاه های نظافتی پیشنهاد میکنیم به موارد زیر توجه ویژه فرمایید:

استفاده آسان : استفاده آسان از دستگاه باعث میشود تا نیروی خدمات به سادگی و در کوتاه ترین زمان ممکن بتوانند برای نظافت روزمره از دستگاه های نظافت صنعتی استفاده نمایند.

خدمات پس از فروش: ما در شرکت درسا تهران 2 سال گارانتی و 10 سال خدمات پس از فروش به شما ارائه می دهیم تا هیچ نگرانی در استفاده از دستگاه ها نداشته باشید.

دستگاه نظافتی مناسب برای بخش های مختلف : هر بخش و سطح نیاز به دستگاه متناسب با شرایط و جنس مناسب دارد به طور مثال دستگاه های متناسب با اتاق بستری به نوعی طراحی شده است تا زیر تخت را به راحتی نظافت کند.

امکان استفاده از محلول های ضدعفونی: در طراحی و انتخاب اجزای دستگاه ، امکان استفاده از محلول های ضدعفونی همراه با آب در نظر گرفته شده است. توجه داشته باشید برای انتخاب مواد ضدعفونی مناسب حتما با کارشناسان شرکت مشورت نمایید.

وسایل نظافت بیمارستان شامل چه مواردی می‌شود؟

تی شور - ترولی
  1. ترولی نظافت بیمارستان :

ترالی نظافت که تحت عنوان ترولی نظافتی نیز شناخته می‌شود (در مقاله دیگرمان به اینکه ترولی چیست به صورت کامل اشاره کرده ایم)، با هدف تسهیل نظافت در محیط‌های بزرگ و وسیع مانند هتل‌ها، بیمارستان‌ها، اماکن تجاری و… مورداستفاده قرار می‌گیرد. ترولی نظافتی، متشکل از مخازنی برای آب تمیز و آب کثیف و همچنین سیستم آبگیر است.ترالی نظافت معمولاً سبک وزن بوده و به دلیل برخورداری از ۴ چرخ که حرکت را در سرتاسر ساختمان میسر می‌سازد، موجب تسهیل و تسریع در نظافت ساختمان خواهد شد. 

لازم به ذکر است که علت سبک وزن بودن ترالی نظافت، مربوط به بهره‌گیری از پلاستیک پلی پروپلین در ساخت این وسیله نظافتی بوده که علاوه بر وزن کم، قابلیت بازیافت آن را نیز فراهم می‌آورد.ترالی نظافت با ویژگی‌هایی که دارد، موجب ارتقاء بهره‌وری پرسنل خدماتی شده و موجب افزایش سرعت و دقت در فرایند نظافت ساختمان خواهد شد.

اما تفاوت هایی بین ترالی های معمولی و بیمارستانی وجود دارد که در اینجا به چند مورد آن اشاره خواهیم داشت:

 نکته جالب در رابطه با ترولی نظافتی بیمارستانی این است که علاوه بر سایر متریال، از مواد آنتی باکتریال نیز در ساخت بدنه آن‌ استفاده می‌شود. درصورتی‌که در ساخت ترالی بیمارستانی، از مواد آنتی باکتریال استفاده نشده باشد، احتمال گسترش آلودگی‌های بیمارستانی در بخش‌های مختلف ساختمان بالقوه خواهد بود.

نکته جالب دیگر در رابطه با ترالی‌های بیمارستانی این است که این تجهیزات نسبت به سایر تجهیزات مشابه، آلودگی صوتی کمی ایجاد می‌کنند که این نکته کاملاً متناسب با محیط بیمارستان خواهد بود. از جمله قسمت‌های مختلف تشکیل‌دهنده ترالی نظافتی بیمارستانی می‌توان به نگه‌دارنده‌های لوازم بهداشتی، نگه‌دارنده ملحفه تمیز و ملحفه کثیف، سطل‌های کشویی، سطل زباله و ست آنتی باکتریال اشاره کرد.

شوی مینی 1024x683 1
  1. کف شوی مینی:

کف شوی مینی یکی از دستگاه هایی است که در نظافت زیر تخت های اتاق عمل و اتاق های بخش می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد. از ویژگی های آن می‌توان به قابلیت شستشو و خشک کردن زمین به صورت همزمان اشاره کرد.

با توجه به طراحی خاص این دستگاه جهت استفاده در مراکز درمانی و بیمارستان ها  می توان به قابلیت تنظیم ارتفاع دستگیره برای افراد و مکان های مختلف، طراحی بر اساس حداقل صدای ممکن و قابلیت نظافت و شستشوی انواع سطوح اپوکسی، موزاییک، سنگ، سرامیک و… با تعویض برس نیز اشاره کرد.

اسکرابر سرنشین دار
  1. نظافت بیمارستان با دستگاه کف شوی آنتی باکتریال:

برای آنکه بتوانید به نظافت بیمارستان‌ بپردازید قطعاً به وسایل مختلفی نیاز خواهید داشت. این وسایل به دو دسته مواد ضدعفونی کننده و تجهیزات مورد استفاده برای تمیزکاری و ضدعفونی طبقه‌بندی خواهند شد. در زمان خرید چنین مواد ضدعفونی کننده‌ای برای نظافت بیمارستانها بهتر است به کیفیت مواد ضدعفونی کننده توجه کنید. همچنین به دستگاه هایی مانند موارد زیر نیز نیاز دارید:

به طور کلی کف شوی های صنعتی به دو دسته سرنشین دار و دستی تقسیم می‌شوند و هر کدام از این دو نوع نیز به زیر مجموعه های باتری دار و کابلی تقسیم می‌شوند و با نام اسکرابر بیمارستانی نیز شناخته می‌شوند. اما با توجه به نوع طراحی و عملکرد در بیمارستان ها و درمانگاه ها پیشنهاد ما کف شوی باتری دار ( هر دو نوع سرنشین دار و دستی ) است. زیر علاوه بر دست و پا گیر بودن کابل، صدای بیشتری نیز دارند.

کف شوی سرنشین دار با بالاترین راندمان و قدرت مانور در فضاهای مختلف از بهترین دستگاه هایی است که میتوان در مراکز درمانی استفاده کرد. از ویژگی های این دستگاه می توان به کم صدا بودن دستگاه کفشوی سرنشین دار، قابلیت شستشو و خشک کردن سطوح به طور همزمان ، طراحی برس های دو جانبه (خلاف گرد) با قابلیت تنظیم فشار روی برس و کنترل حجم آب مصرفی و دارا بودن  نمایشگر سطح آب تمیز اشاره کرد.

با در نظر داشتن این نمونه از وسایل و تجهیزات قطعاً می‌توانید به بهترین شکل ممکن برای تمیز نمودن محل‌های متفاوتی مانند بیمارستان اقدام کنید و آلودگی‌های متنوع را از محل مد نظر بزدایید.

 

جمع بندی:

یک مرکز تمیز اولین قدم در ارائه خدمات بهداشتی برتر است. یک محیط تمیز تضمین می کند که ساختمان شما سالم و راحت است، اما دستیابی به تمیزی کامل بدون چالش نیست. از کیفیت نظافت گرفته تا کاهش صدا، شما به یک دستگاه کف شوی  نیاز دارید که تمام نگرانی های شما را در زمینه نظافت برطرف کند. خوشبختانه، شرکت پمپ و کمپرسور درسا تهران تمام نیاز های شما را تحت پوشش قرار داده است.

امروز با  ما تماس بگیرید تا مشاوران ما در خصوص  چگونگی  کارکرد اسکرابر ها در تمیزتر و راحت‌تر کردن نظافت بیمارستان یا مراکز درمانی شما کمک کنیم.

شرکت پمپ و کمپرسور درسا تهران

برای دریافت اطلاعات بیشتر و خرید محصولات میتوانید از طریق شبکه های اجتماعی و یا شماره تماس های 09127038987 ، 02166510409 در ارتباط باشید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *